MBA چیست؟

MBA مخفف اصطلاح  Master of Business Administration  است که معادل فارسی آن “دوره پیشرفته مدیریت کسب و کار” است. نگاه MBA به مسائل حوزه مدیریت بیش از آنکه پژوهشی و تحقیقاتی باشد کاربردی و عملی است. به بیان دیگر هدف اصلی  MBAتبدیل دانش صرف مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی مدیریت است.  MBA مدیریت کاربردی برای کسانی است که میخواهند از علم مدیریت برای خروج از چالش های مدیریتی، بهبود شرایط کسب و کار خود و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب و کارها استفاده کنند. در واقع کسانی MBA می خوانند که قبلاً در رشته ای متخصص شده اند و حالا می خواهند در آن رشته، کار مدیریتی یا درآمد زایی کنند.

 چرا MBA ؟

با گذراندن MBA موقعیت شغلی شما نسبت به قبل تفاوت اساسی خواهد داشت.

با گذراندن MBA سبب ارتقای مهارت های فردی و شغلی شما و در نتیجه موفقیت در کسب و کارتان شود.

با گذراندن MBA اگر هم قصد داشته باشید در بازار کار به دنبال یک شغل مناسب باشید می توانید با تکیه به علم و مهارت هایی که به دست آورده اید در بازار کار شانس بیشتری برای به دست اوردن یک شغل خوب داشته باشید.

با گذراندن MBA دید و توانایی های مدیریتی و رهبری شما افزایش می یابد

با گذراندنMBA  از یک مدرسه کسب و کار معتبر نه تنها در یافتن یک شغل رده بالاتر و بهتر شما را کمک می کند بلکه باعث می شود شما از شغلی با حقوق بالاتر برخوردار شوید.

مثلا شما یک مهندس یا یک پزشک و یا حتی تخصص خاصی دارید اما دلیلی نیست که بتوانید یک شرکت مهندسی یا یک بیمارستان و یا حتی سازمانی راکه در آن متخصص هستید را هم به خوبی مدیریت کنید. این نگاه غلط باعث می شود بسیاری از کسب و کارهای جدید علی رغم برخوردار بودن از نوآوری و فناوری جدید و ابعاد فنی قوی در بازار شکست بخورند. مدیریت یک علم است و اوضاع ناپایدار و رقابتی بازار کسب و کار در سالهای اخیر نشان دهنده لزوم داشتن یک دید مدیریتی جامع برای همه صاحبان کسب و کار است.