دوره طراحی معماری داخلی در مشهد

بازدید دانشپذیران دوره معماری داخلی مربوط به درس متریال شناسی

معرفی دوره معماری داخلی: (Interior Architecture)

دوره معماری داخلی که در مجتمع آموزشی رادکان برگزار می کنیم شامل دو ترم حدودا ۵ ماهه است. در هرترم ۶ درس تعبیه شده است.

آنچه در دوره طراحی معماری داخلی (طراحی دکوراسیون داخلی) می آموزید در واقع تلفیقی از هردو حرفه یعنی هم معماری داخلی و هم طراحی داخلی می باشد و سعی بر آن شده است که با بروز رسانی چارت دوره معماری داخلی هر ساله، با توجه به نیاز روز و انتخاب اساتید باتجربه و اجرایی، دانشپذیرانی که مجتمع آموزشی رادکان را انتخاب می کنند را به بهترین نحو آماده ورود به بازار کار کنیم تا بهترین موسسه آموزشی دوره معماری داخلی در مشهد باشیم.

معماری داخلی در واقع هنر و علم طراحی و اجرای سازه از درون به بیرون می باشد و یا سبک طراحی و اجرای فضاهای داخلی به همراه دیگر مشخه‌های فیزیکی مرتبط با توجه به کاربرد انسانی آن.
و همچنین می توان گفت دانشی است که در آن، قسمت های مختلف داخل یک ساختمان بر اساس استانداردها و ضوابط مربوطه، در یک نظام معمارانه طراحی می‌شوند.

در واقع یک معمارداخلی به بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها برای انجام فعالیت های روزانه می پردازد بنابراین معماری داخلی از سویی همانندیک مهندس معمار با ساختمان و اجزای آن سروکار دارد و از سویی دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند.

لذا با توجه به اینکه معماری داخلی و طراحی داخلی، دو حوزه بسیار شبیه به یکدیگر هستند در اینجا بهتر به بررسی دقیق تر این دو حرفه بپردازیم تا بهتر متوجه تفاوتشان بشویم.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی در چیست ؟

در معماری داخلی، معماران بر روی عملکرد و کاربری فضا با در نظر گرفتن جنبه‌های سازه‌ای تمرکز می‌کنند. در طراحی داخلی، تمرکز طراحان بیشتر بر روی ایجاد محیط (جلوه نازک‌کاری، چینش مبلمان، رنگ‌پردازی و غیره) منعطف می‌شود.

در واقع، درصد بالایی از مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه‌ها، تفاوت چندانی باهم ندارند.

دوره معماری داخلی برای چه کسانی مناسب است؟

معماری داخلی، هنر طراحی فضاهای مختلف داخل ساختمان میباشد و هدف اصلی، توصیف فضاهای درونی ساختمان و ارتقای سطح سکونت در مکان بر اساس معیارهای انسانی است.
دوره معماری داخلی برای افرادی که قدرت خلاقیت وتخیل بالا، ذوق هنری برای ایده‌پردازی و توجه به جزئیات دارند و علاقه‌مند به مبلمان و چیدمان و تزئینات فضاهای داخلی ساختمان باشند، چراکه اصل اساسی مباحث مطرح شده در این دوره تحصیلی، پیرامون این موضوعات قرار می‌گیرد. علاوه بر آن لازم به ذکر است که افرادی که مهارت حل مسائل خلاقانه و سازمان یافته ، مهارت کارهای گروهی، توانایی های محاسباتی ، توانایی مدیریت زمان و همچنین انجام کار تا یک تاریخ مشخص و توانایی کار با یه بودجه مشخص و محدود می‌توانند در این دوره تحصیلی موفق‌تر ظاهر شوند.

تفاوت دوره معماری داخلی و مهندسی معماری:

رشته مهندسی معماری دو بعد اصلی دارد. بعد هنری و بعد فنی . مهندس معمار روند کلی ساختمان از جمله کاربری ساختمان، برنامه فیزیکی، سیرکولاسیون، پی‌ریزی، سقف‌ها، بازشوها، لکه‌گذاری فضایی، و فرم کلی ساختمان را طراحی می‌کند.

درواقع می توان گفت که مهندسی معماری به صورت کلی به ساخت و ساز نگاه می کند و با کلیات ساختمان چه از بیرون و چه از داخل در ارتباط است. در مهندسی معماری هر فرد باید بتواند هنر و فن را متناسب با نیاز در هر شرایطی به صورت کامل بکار گیرد.

در حالیکه در معماری داخلی به طراحی و ساخت فضاهای داخل ساختمان پرداخته می شود و بیشترین مسئولیتی که یک معمار داخلی بر عهده دارد، شناسایی عناصر محیطی در هر ساختمان است . معمار داخلی به جنبه‌های زیبایی شناختی، کاربردی بودن، طراحی مبلمان و طراحی فضاهای داخلی بر اساس نیازها و شرایط محیطی می پردازد.
لذا دوره معماری داخلی را نباید با دوره مهندسی معماری اشتباه گرفت.

بازار کار طراحی معماری داخلی در ایران:

بازار کار طراحی معماری داخلی در ایران متنوع و پویا است. در طول سال‌ها، ایران شاهد رونق طراحی معماری داخلی بوده است و تقاضا برای خدمات طراحی معماری داخلی همچنان ادامه دارد. این حوزه کاری زمینه‌های گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، از طراحی داخلی خانه‌ها و آپارتمان‌ها تا طراحی فضاهای تجاری، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و دفاتر کار.

بازار کار طراحی معماری داخلی در ایران به دلیل رشد شهرنشینی، توسعه صنعت ساخت و ساز، و نیاز به طراحی فضاهای مناسب و زیبا از یک سو و افزایش اهمیت طراحی داخلی در جامعه از سوی دیگر، رونق خوبی دارد. افراد و شرکت‌ها به دنبال طراحان معماری داخلی با تخصص و تجربه هستند تا به طور خلاقانه و حرفه‌ای به نیازها و خواسته‌هایشان پاسخ دهند.

همچنین، با رشد فضای مجازی و رقابت در بازار، اهمیت داشتن نمونه‌کارهای قوی و نشان دادن مهارت‌ها و استعدادهای خود برای طراحان معماری داخلی افزایش یافته است.

با این حال، همانند هر صنعت دیگری، بازار کار طراحی معماری داخلی نیز ممکن است متغیر باشد و تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قرار بگیرد. برای موفقیت در این حوزه، اهمیت دارد که طراحان معماری داخلی به روز با روند‌ها و گرایش‌های جدید در طراحی و همچنین توانایی همکاری با تیم‌های مختلف را داشته باشند.

بازدید دانشپذیران دوره طراحی دکوراسیون داخلی درس طراحی مسکونی

بازدید دانشپذیران دوره طراحی معماری داخلی از پروژه در حال ساخت (درس طراحی مسکونی)