بهتریـن آموزشگـاه طراحی لبـاس در مشهد!

شروع آموزش جامع طراحی لباس در مشهد در مجتمع آموزشی رادکان از سال ۱۳۹۷ می باشد، مفتخریم که اولین مجموعه ای هستیم که بصورت تخصصی و حرفه ای ، دوره طراحی لباس را در مشهد برای هنرجویان و علاقمندان این حیطه برگزار کردیم. که با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و تازه متوجه کمبود آن در استان خراسان رضوی شدیم.
بعد از آن با وجود مشکلات عدیده ای که برای برگزاری دوره طراحی لباس در مشهد داشتیم، تا امروز همچنان همراهتان هستیم و با برگزاری ۱۸ کد موفق تابه امروز (آبان ماه ۱۴۰۲) سعی بر آن داریم تا بهتــرین آموزشگاه طراحی لبــاس در مشهد باشیم.
مجتمع آموزشی رادکان با بهره گیری از امکانات آموزشی مناسب از جمله کارگاه خیاطی وسایت کامپیوتر و آتلیه و … و اساتید مجرب و دلسوز موفق به تربیت بیش از ۱۰۰ طراح مد شده است که در حال حاضر در بازار کار مشغول فعالیت هستند و دیدن موفقیت و شهرت این عزیزان باعث خرسندی ماست.

معرفی دوره جامع طراحی لباس مجتمع آموزشی اردکان:

دوره جامع طراحی لباس در مجتمع آموزشی رادکان طی ۳ ترم کاربردی برگزار می گردد. جهت مشاهده چارت کامل دوره طراحی لباس میتوانید رو لینک کلیک کنید.
در پایان هرترم طرحها و کارهایی که دانشپذیران در طول ترم انجام داده اند، بصورت نمایشگاه های گروهی ارائه می گردد و بازدید برای عموم آزاد است تا دانشپذیران آماده فضای رقابتی بازار کار شوند و ترسشان از حضور در بازار کار از بین برود.
علاوه بر اینکه علاقمندان می توانند بصورت کامل دوره طراحی لباس را بگذرانند و در پایان مدرک بین المللی فنی و حرفه ای را دریافت کنند، میتوانند بصورت تک درس نیز درسها را ثبت نام کنند و فقط درسهایی که مورد نیازشان است را بگذرانند ولی دیگر مدرک کل دوره به ایشان تعلق نمیگیرد.
جهت ثبت نام بصورت تک درس، میتوانید روی لینک  چارت دوره طراحی لباس کلیک نمایید و از آنجا روی لینک ثبت نام هر درسی که تمایل به شرکت در آن را دارید کلیک نمایید.
اگر میخواهید سبک منحصر به فرد خود را داشته باشید.
اگر در جامعه امروز، مخواهید محبوب و مشهور شوید
و در پایان اگر میخواهید درآمد بالا، بدون نیاز به سرمایه گذاری زیاد در ابتدای مسیر شغلیتان داشته باشید.
پیشنهادما، انتخاب بهترین آموزشگاه طراحی لباس در مشهد است، تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در مشهد
طراحی لباس

دوره طراحی لباس برای چه کسانی مناسب است؟

در وهله اول کسانی که علاقمند به طراحی هستند، از آنجایی که خلاقیت روح زمینه طراحی لباس و مد است، در طراحی لباس حرف اول را میزند و در واقع طراحان لباس خالق آن هستند، آنها قدرت تجسم بالایی دارند و به جزئیات دقت زیادی دارندو دارای روحیه رقابتی هستند. همچنین کسانی که مهارت ارتباطی بین فردی عالی دارند در این حیطه موفق تر هستند.
اگر این خصوصیات را دارید و به طراحی مد و طراحی لباس علاقمند هستید
و علاقمندیدکه استایل شخصی و منحصر بفرد داشته باشید
و دوست دارید لباس شما معرف توانمندی و ویژگیهای خاص شما باشد.
گاهی اوقات یافتن لباس هایی که متناسب با استایل شما باشند، دشوار است.
پوشیدن لباسهای طراحی شده توسط خودتان راهی عالی برای داشتن یک کمد لباس منحصر به فرد است.
اما برای این مهم ، نیاز به مهارت هایی دارید که بایستی در جایی مطمئن آنها را بیاموزید.

و اگر به دنبال یک آموزش جـامع طـراحی لبـاس در شهر مشهد هستید:
مابه شما دوره آموزش طراحی لباس در مجتمع آموزشی رادکان را پیشنهاد می کنیم.

راههای کسب درآمد برای طراحان لباس:

فارغ التحصیلان رشته طراحی لباس در جامعه امروزی جایگاه بسیار خوبی دارند، زیرا این افراد به حفظ فرهنگ و ملیت کمک می کنند و همیشه در تلاش هستند تا کاربردی ترین و بهترین لباس ها را تولید کنند.

۱٫ طراحی و سفارش لباس برای مشتریان: این راه اصلی کسب درآمد برای طراحان لباس است. شما می‌توانید لباس‌های منحصر به فرد و سفارشی برای مشتریان طراحی و تولید کنید. این شامل تهیه طرح، انتخاب پارچه، الگوسازی و دوخت است.

۲٫ همکاری با برندهای مد: شما می‌توانید با برندهای مد و شرکت‌های لباس آشنا شده و با آنها همکاری کنید. این همکاری می‌تواند شامل طراحی و تولید لباس‌های جدید برای آنها، مشارکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مد، یا حتی مشارکت در تولید مجموعه‌های فصلی باشد.

۳٫ طراحی لباس برای سینما و تلویزیون: شما می‌توانید در صنعت سینما و تلویزیون به عنوان طراح لباس فعالیت کنید. در این صنعت، نیاز به طراحان لباس حرفه‌ای برای طراحی و تولید لباس‌های کاراکترها و بازیگران است.

۴٫ تدریس دوره‌ها و کارگاه‌ها: اگر دانش و تجربه کافی در زمینه طراحی لباس دارید، می‌توانید دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این حوزه برگزار کنید. افرادی که علاقه‌مند به طراحی لباس هستند، ممکن است به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های خود باشند.

۵٫ فروش طرح‌های لباس آنلاین: شما می‌توانید طرح‌های لباس خود را آنلاین فروشی کنید. این شامل فروش الگوها، طرح‌های قابل چاپ روی لباس، یا حتی مجموعه‌های کامل طراحی شده توسط شما می‌شود.

۶٫ همکاری با فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها: شما می‌توانید با فروشگاه‌ها و بوتیک‌های محلی همکاری کنید و لباس‌های خود را در آنها عرضه کنید. این راه می‌تواند به شما دسترسی به بازار مشتریان بیشتری بدهد.

همچنین، می‌توانید از راه‌های دیگری مانند طراحی لباس برای عروس، طراحی لباس‌های ورزشی، یا حتی شرکت در مسابقات طراحی لباس استفاده کنید. با همت و تلاش، می‌توانید درآمد قابل توجهی به عنوان طراح لباس کسب کنید.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در مشهد
بهترین آموزشگاه طراحی لباس در مشهد
آموزش طراحی لباس در مشهد

طراحی مد و طراحی لباس

طراحی مد، به فرآیند ایده پردازی برای خلق هر نوع اقلام پوشیدنی جدید و اجرای آن رو ی کاغذ یا مانیتور گفته میشود که اصول و روش‌ های متعددی دارد و با شناخت آن‌ ها، می ‌توان جذاب‌ ترین و شیک‌ ترین اقلام را ایجاد کرد.
یک طراح مد باید هنر استفاده از طراحی و زیبایی‌شناسی طبیعی برای خلق پوشاک و هر نوع اکسسوری را بلد باشد.
یک طراح مد باید تلاش کند تا لباسی که طراحی می کند تابعی از زیبایی و خلاقیت باشد تا تمایل مصرف کنندگان را بیشتر کند و باب طبع جامعه باشد از آنجایی که روند طراحی و ارائه آن کاری زمانبر است یک طراح لباس بایستی زمان تغییر سلیقه مخاطب که عموم جامعه میباشد را بتواند پیش بینی کند.
درحقیقت، پوشش و لباس یک کشور، بیانگر فرهنگ آن مرز و بوم است و برای از بین نرفتن این فرهنگ، مطالعه تخصصی رشته‌هایی مثل طراحی لباس اهمیت پیدا می‌کند. در طول تاریخ لباس هر فرد، نشانگر قومیت، اعتقادات، فرهنگ و شخصیت بوده و قضاوت درباره هر فرد را در وهله با لباس او است

طراحان مد و طراحان لباس، هدف مشترکی دارند و آن ایجاد لباس است. لذا هر دو دسته بایستی انواع پارچه‌ها را بشناسند و بدانند هر طرحی مناسب چه پارچه‌ای میباشد، اما تفاوت‌های کلیدی فی مابین این دو رشته موجود است.

لذا اساسی ترین بحثی که در اینجا مطرح می شود تفاوت بین طراحی مد و طراحی لباس است؟

تفاوت بین طراحی مد و طراحی لباس

در شرایطی‌که طراحی مد را به یک رودخانه تشبیه کنیم، طراحی لباس تنها انشعابی از این رودخانه تلقی می شود. این به معنای کم کردن ارزشِ کارِ طراح لباس نیست و هدف درک بهتر تفاوت دنیای طراح مد و طراح لباس می باشد. تفاوت بین طراحی مد و طراحی لباس عمدتاً در زمینه تخصص و نوع طراحی است.

طراحی مد چیست؟

– طراحی مد به طراحی انواع مدل‌ها و طرح‌های مرتبط با صنعت مد می‌پردازد، از جمله لباس‌ها، جواهرات، کیف و کفش و سایر لوازم جانبی.
– طراحان مد تمرکز خود را بر روی طراحی مجموعه‌های مد، روند مد، رویدادهای مد و استایل‌های مختلف مد می‌گذارند.
– طراحان مد برای خلق طرح‌های خلاقانه و نوآورانه از روش‌های مختلفی مانند طراحی دستی، استفاده از نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری و مدل‌سازی استفاده می‌کنند.

لذا طراحی مـد دارای تنوع زیادی است زیرا تحت تاثیر نگرش‌های اجتماعی، فرهنگ‌ها و جوامع مختلف است. یک طراح لباس در طول دوران تحصیل خود با انواع طرح لباس برای افراد مختلف، محیط های مختلف آشنا می شوند.
و طراحان مد به طریق متفاوتی در بخش‌های طراحی پوشاک و زیورآلات کار می‌کنند؛ بعضی به تنهایی و بعضی به عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه مشغول هستند.
متخصصان این حرفه می دانند که هر نوع لباسی در چه موقعیتی پوشیده می شود و چه مخاطبی دارد، آنها طیف وسیعی از الگوها، سبک ها و رنگ ها و همچنین محدوده ای گسترده از مواد و ترکیبات آن را دراختیار دارند تا انواع لباسها را چه لباسهای روز و معمولی که در محدوده سبک های متداول و مرسوم هستند و چه لباسهای رسمی و لباس های شب که برای مراسم ویژه و مهمانی ها استفاده می شوند و مخاطب خاص خود را دارد را طراحی کنند.

به طور خلاصه، طراحی مد شامل طراحی مجموعه‌های مد و انواع لوازم جانبی است، در حالی که طراحی لباس تمرکز خود را بر روی طراحی و خلق لباس‌ها می‌گذارد. هر دو طرح‌های خلاقانه و نوآورانه را برای خلق طراحی‌های منحصر به فرد به کار می‌برند.

دنیای مد و فشن، دنیای بسیار جذابی و متنوعی است. حتما این جمله را زیاد شنیده اید که نوع لباس پوشیدن هرکسی بیانگر شخصیت و طرز فکراوست شاید به همین دلیل بسیاری از مردم شیفته مد و ترند ها هستند. و شاهد این هستیم که هرروزه تعداد بیشتری از دانش‌آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس می شوند. و شما می‌توانید از هر رشته تحصیلی اقدام به شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها در این رشته کرده و ادامه تحصیل دهید. بهمین دلیل میتوان گفت که رشته طراحی لباس، میان‌رشته‌ای است و موارد مختلفی اعم از مدیریت، عکاسی، تبلیغات و برندینگ و عکاسی را هم در بر می‌گیرد.

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس به طراحی و خلق انواع لباس‌ها می‌پردازد، از جمله لباس‌های روزمره، لباس‌های شب، لباس‌های مجلسی و لباس‌های ورزشی.
طراحان لباس بر روی طراحی قالب و الگوی لباس، نوع پارچه و جزئیات دیگر مانند طراحی یقه، آستین و دکوراسیون‌های لباس تمرکز دارند.
طراحان لباس برای خلق طرح‌های منحصر به فرد از روش‌های مختلفی مانند طراحی دستی، استفاده از نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری و دیزاین و مدل‌سازی استفاده می‌کنند.

برخی از تفاوت‌های دیگر بین طراحی مد و طراحی لباس عبارتند از:

۱٫ زمینه کاری: طراحی مد به طور کلی به همه جوانب صنعت مد مربوط می‌شود، از جمله طراحی مدل‌ها، رویدادهای مد، تبلیغات و استراتژی‌های تجاری. در حالی که طراحی لباس فقط مرتبط با خلق و طراحی لباس‌ها است و به طراحی قالب و جزئیات لباس می‌پردازد.

۲٫ نوع خلاقیت: در طراحی مد، خلاقیت ممکن است شامل طراحی الگوها، استفاده از رنگ‌ها و جزئیات دیگر در مجموعه‌های مد باشد. در حالی که در طراحی لباس، خلاقیت بیشتر مرتبط با خلق الگوها و قالب‌های لباس و ترکیب مناسب پارچه‌ها و جزئیات است.

۳٫ مخاطب: طراحی مد ممکن است برای مخاطبان گسترده‌تری مانند مردم عمومی، خرده‌فروشان و شرکت‌های مد باشد. اما طراحی لباس عموماً برای مخاطبان خاصی مانند مشتریانی که به دنبال لباس‌های خاص و منحصر به فرد هستند، انجام می‌شود.

۴٫ نوع طراحی: در طراحی مد، از طراحی دستی تا استفاده از نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری و مدل‌سازی استفاده می‌شود. اما در طراحی لباس، معمولاً نیاز به طراحی الگوها و قالب‌های لباس با استفاده از نرم‌افزارهای خاص و مدل‌سازی می‌باشد.

از آنجا که هر دو طراحی مد و طراحی لباس در صنعت مد نقش مهمی دارند، ممکن است در برخی موارد این دو مفهوم به همراه استفاده از یکدیگر به کار گرفته شوند. اما درک تفاوت‌های اساسی بین این دو می‌تواند به شما کمک کند تا در زمینه مورد علاقه خود تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

بازدید دانشپذیران دوره طراحی لباس از خانه مد شادکام

آموزش جامع طراحی لباس در مشهد
مجتمع آموزشی رادکان

لیست دورس طراحی لباس (ترم یک)

(ثبت نام دروس بصورت تک درس)

———————————-

لیست دورس طراحی لباس (ترم دو)

(ثبت نام دروس بصورت تک درس)

لیست دورس طراحی لباس (ترم سه)

(ثبت نام دروس بصورت تک درس)

———————————-