دوره جامع طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان در مشهد:

تاسیسات به عنوان قلب تپنده ساختمان از اهمیت و اعتبار خاص و ویژه ایی برخوردار است و این در حالی است که غالب دست اندر کاران این صنعت انتخاب و طراحی وحتی مشاوره خود را بر مبنای تجربه و پیشنهادات همکاران خود در این صنعت قرار داده اند و فارغ از اینکه در اين انتخاب علاوه بر دانش مهندس طراح و مجری، نظر کارفرما و يا ساکنين و امکانات و شرايط ساختمان نيز دخالت زیادی دارد. برخی از این نظرات ممکن است اصلا هیچ پایه و اساس علمی و استاندارد تاسیساتی نداشته باشد. این عوامل سبب شده که افراد تازه وارد به این صنعت را دچار چالش های زیادی کند. مجتمع آموزشی رادکان در  “دوره جامع طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان” با الگو گرفتن از استانداردهای روز دنیا در صنعت تاسیسات و نیز استفاده از اساتید مجرب این صنعت همچون جناب آقای مهندس خجسته، جناب آقای مهندس پورشابدین زاده، جناب آقای مهندس خراشادیزاده، جناب آقای مهندس خیرخواه و جناب آقای دکتر کفاش مدیر گروه دوره و بنیانگذار تاسیس این دوره در استان، افتخار دارد با برگزاری بیش از ۳۵ دوره موفق، این خلاء را در سطح استان خراسان برطرف نماید.

مجتـمع آموزشی رادکـان

مرکز تــخصصی تاسیســات ساختمـان و پیشرو در دوره‌های عالی تاسیســات در استان خراســان

چرا دوره طـراحی تـاسیسـات مکـانیکی سـاختمان؟

یکی از شاخه های پردرآمد مهندسی برق و مکانیک شاخه تاسیسات ساختمان است. تاسیسات شامل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. دانش تخصصی تاسیسات (مکانیکی – الکتریکی) در سه بخش کلی طراحی، نظارت و اجرا، برای ورود به بازار کار در سه حیطه کاری کارفرما، مشاور و پیمانکار برای فارغ التحصیلان این دو رشته پردرآمد مهندسی می باشد.

دوره طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان به شما مفاهیم و مهارت‌های لازم برای طراحی سیستم‌های گرمایش، تهویه مطبوع، سیستم‌های آب و فاضلاب، سیستم‌های آتش‌نشانی و سیستم‌های کنترل و اتوماسیون در ساختمان‌ها را آموزش می‌دهد. این دوره به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک طراح تاسیسات مکانیکی در صنعت ساخت و ساز به‌طور حرفه‌ای فعالیت کنید و نقشی کلیدی در طراحی و اجرای بهتر تاسیسات مکانیکی ساختمان‌ها داشته باشید.

دوره طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان به شما امکان می‌دهد:

۱. درک عمیق‌تری از اصول و مفاهیم مربوط به سیستم‌های تاسیسات مکانیکی در ساختمان‌ها پیدا کنید.

۲. آشنایی با تکنولوژی‌ها، تجهیزات و مواد استفاده‌شده در سیستم‌های تاسیسات مکانیکی را بدست آورید.

۳. توانایی طراحی و محاسبه انواع سیستم‌های گرمایش، تهویه مطبوع، آب و فاضلاب، آتش‌نشانی و کنترل در ساختمان‌ها را به دست آورید.

۴. بتوانید با دیگر اعضای تیم مهندسی و معماری همکاری کنید و در طراحی یکپارچه تاسیسات مکانیکی در ساختمان‌ها شرکت کنید.

۵. درک بهتری از نیازها و محدودیت‌های ساختمان‌ها داشته باشید و بتوانید راهکارهای بهینه و اقتصادی در طراحی تاسیسات مکانیکی ارائه دهید.

با توجه به اهمیت تاسیسات مکانیکی در ساختمان‌ها و نیاز روزافزون به طراحان ماهر در این حوزه، دوره طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان برای افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند، به عنوان یک فرصت عالی برای شروع یا توسعه کارآفرینی و شغلی موفق محسوب می‌شود.

فرصت های شغلی و بازارکار تاسیسات ساختمان :

با توجه به رشد روزافزون صنعت ساخت و ساز در مشهد، بازارکار طراحی تاسیسات ساختمان در این شهر بسیار پررونق است. طراحان تاسیسات مکانیکی و الکتریکی با تخصص در طراحی سیستم‌های گرمایش، تهویه مطبوع، سیستم‌های آب و فاضلاب، سیستم‌های آتش‌نشانی و سیستم‌های کنترل و اتوماسیون در ساختمان‌ها در این شهر دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند.

شرکت‌ها و مشاغل مختلفی از جمله شرکت‌های مهندسی مشاور، شرکت‌های ساخت و ساز، شرکت‌های تجهیزات تاسیسات، ادارات و سازمان‌های دولتی و همچنین مجتمع‌های تجاری و مسکونی در مشهد به طراحان تاسیسات نیاز دارند. همچنین، می‌توانید به صورت مستقل به عنوان مشاور تاسیسات فعالیت کنید و پروژه‌های خود را انجام دهید.

با توجه به نیاز روزافزون به طراحان تاسیسات ساختمان در مشهد، اگر دارای مهارت‌ها و دانش کافی در این حوزه هستید، می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسبی را در این شهر پیدا کنید. البته، همانند هر بازارکار دیگر، تلاش، تجربه و شبکه‌سازی می‌توانند به شما کمک کنند تا در این حوزه موفقیت‌آمیز باشید.

یک مهندس تاسیسات می تواند در بخش تاسیسات شرکت ها و سازمان های مختلف، کارخانجات صنعتی، شرکت های ساختمان سازی و … مشغول به کار شود. اغلب متخصصان تاسیسات که تجربه لازم را دارند، به صورت مستقل کار کرده و کسب و کار خود را دارند.
مجتمع آموزشی رادکان، با سابقه ۱۹ ساله آموزشی، اجرایی در زمینه های مهندسی و مدیریت، مفتخر است با ارائه دوره های تخصصی فرا دانشگاهی مرتبط با بازار کار و نیز مشارکت دانشجویان و مهندسین عضو خانواده بزرگ مهندسان در پروژه های بزرگ، گامی بلند در ارتقاء علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان بردارد.

 نرم افزارهای کاربردی در طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان :

در طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان، استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی می‌تواند به شما در انجام بهتر و سریع‌تر پروژه‌های خود کمک کند.

برخی از نرم افزارهای کاربردی در طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان:

۱. AutoCAD MEP: این نرم‌افزار برای طراحی و توسعه سیستم‌های تاسیسات مکانیکی (مانند گرمایش، تهویه مطبوع، آب و فاضلاب) در محیط سه بعدی استفاده می‌شود. طراحان می‌توانند از این نرم‌افزار برای ایجاد نقشه‌های دقیق و جزئیات ساختمان استفاده کنند.

۲. Revit MEP: این نرم‌افزار مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) را برای طراحی سیستم‌های تاسیسات مکانیکی ارائه می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید سیستم‌های تاسیسات خود را در محیط سه بعدی مدل‌سازی کرده و هماهنگی بین اجزای مختلف ساختمان را بهبود دهید.

۳. Ductsize: این نرم‌افزار برای طراحی و محاسبه سیستم‌های تهویه مطبوع و توزیع هوا در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید قطر لوله‌ها و ابعاد داکت‌ها را بر اساس نیازهای حرارتی و تهویه‌ای مورد نیاز محاسبه کنید.

۴. PipeFlow: این نرم‌افزار برای طراحی و محاسبه سیستم‌های لوله کشی آب و فاضلاب در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید جریان، فشار و اندازه لوله‌های آب و فاضلاب را محاسبه کرده و بهینه‌سازی کنید.

۵. Trace700: این نرم‌افزار برای تحلیل و محاسبه مصرف انرژی و عملکرد سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید بهبود عملکرد انرژی سیستم‌های تاسیسات مکانیکی را بررسی و بهینه کنید.

این تنها چند نمونه از نرم‌افزارهای کاربردی در طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان هستند و هنوز نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در این زمینه مفید باشند. انتخاب نرم‌افزار مناسب بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. قبل از استفاده از هر نرم‌افزاری، توصیه می‌شود که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا شوید و در صورت لزوم، دوره‌های آموزشی مربوطه را طی کنید.